Na turnajích po vyhlášení výsledků často slýcháme otázky od spousty z vás ohledně toho, jak se vlastně to konečné pořadí hráčů vypočítává. Protože mezi vámi slyšíme diskuse o tom, kdo kolik kol vyhrál a prohrál, je na místě vysvětlit vám tento proces, abyste se nemuseli spoléhat na váš systém proher/výher. Nejdříve si společně dáme trošku teorie kolem turnajů.
Zápas je definován jako hra nebo série her hraných proti jednomu soupeři. Mnoho turnajů se hraje na jednu výhru, ale některé mohou být hrány na BO3. To znamená ve formátu nejlepší ze tří. Pokud se to hraje v tomto formátu, měli byste být pořadatelem upozorněni na pravidla a postup. Ať už na začátku turnaje nebo ve vypsané události.
Skupina zápasů, která se hraje kdykoliv během turnaje, tak se nazývá kolem. Počet odehraných kol závisí na počtu přítomných hráčů a také na stylu turnaje, který probíhá.
Do turnaje lze přidat hráče, který přijel pozdě a pořadatel jej spáruje v následujícím kole. Tento hráč obdrží ztráty za aktuální kolo a každé kolo, které již skončilo. Hráči, kteří byli do turnaje přidáni po spárování prvního kola, budou vždy umístěni pod hráči se stejným záznamem o utkání, kteří dorazili včas. Pokud se ale organizátor domnívá, že přidání pozdního hráče představuje hrozbu/problém pro turnaje, může rozhodnout o odmítnutí hráče do turnaje.
Výhra (W) | 3 Match Points |
Prohra (L) | 0 Match Points |
Remíza (T) | 1 Match Points |
Hráči tedy obdrží 3 body za výhru, 0 bodů za prohru a 1 bod za remízu. Pokud je tedy záznam hráče W/L/T 4(12)/3(0)/1(1), tak má 13 bodů, stejný výsledek bude u hráče se záznamem W/L/T 3(9)/1(0)/4(4).
Příklad: Hráč odehrál 5 kol v turnaji. Z celkového počtu kol měl 1 výhru a ve výsledku měl tedy 25% výhry. Další hráč odehrál 5 kol v turnaji. Z celkového počtu kol měl 3 výhry a ve výsledku měl tedy 60% výhry.
Jakmile jsou vypočtena procenta výher soupeřů hráče, jsou následně zprůměrována a výsledkem je konečná hodnota, která se zobrazí.
Procento výher s náhodným BYE
Při výpočtu procenta výher soupeře se kola, ve kterých hráč obdržel náhodný BYE nepočítají jako výhra tohoto hráče. Pro účely tohoto výpočtu se BYE nebere vůbec v úvahu.
Párování hráčů
U nás v herně se hrají turnaje, kdy se při párování hráčů používá švýcarská metoda (SWISS). Záměrem této metody je určit jediného vítěze spárováním hráčů se stejným nebo podobným záznamem proti sobě.
Turnaje, kde se používá tato metoda párování hráčů umožňuje každému hráči hrát v každém kole. A to bez ohledu na to, jak se mu v průběhu turnaje daří.
V následující tabulce se tedy konečně dozvíte, jak je to s tím bodováním, ale ta trocha teorie kolem toho byla potřeba 🙂
První Tiebreaker | Pozdní příchod |
Hráči, kteří dorazili na turnaj pozdě, tak jsou umístěni pod hráči, kteří dorazili včas a ti jsou seřazeni dle získaných bodů. | |
Druhý Tiebreaker | Op Win % |
Hráči, kteří zůstávají nerozhodně, tak jsou seřazeni podle procenta jejich Op Win % a jsou seřazeni od nejvyšší po nejnižší. | |
Třetí Tiebreaker | Op Op Win % |
Hráči, kteří stále zůstali nerozhodně, tak jsou nyní seřazeni v pořadí podle procent jejich Op Win % od nejvyšší po nejnižší. Procento Op Op Win % je průměr Op Win % všech soupeřů daného hráče. | |
Finální Tiebreaker | Head-to-Head |
Pokud jsou v konečném pořadí nerozhodni dva hráči a ti hráli mezi s sebou během turnaje, tak vítěz tohoto zápasu je umístěn výše. Pokud jsou v konečném pořadí nerozhodni dva hráči, kteří mezi s sebou během turnaje nehráli, tak pořadí ve kterém se objeví, tak bude určeno náhodně. Pokud je v konečném pořadí nerozhodně více hráčů, tak pořadí ve kterém se objeví, bude určeno náhodně. |
Doufáme, že tento článek vám aspoň trochu pomůže k tomu, aby jste pochopili, jak se vlastně určuje konečné pořadí hráčů na turnaji.
Zdroje: https://www.pokemon.com/ a jejich pravidla pro Organizátory
Na našich webových stránkách máme přehled našich událostí, které se konají v naší herně: https://dragon-world.store/gaming/