Čtvrtek: 10:30-17:00
CZK
  • EUR

Outlaws of Thunder Junction

13. 4. 2024 Magic: the Gatheging

Sada Outlaws of Thunder Junction v Magic: The Gathering nabízí tematiku západního stylu s konflikty mezi záporáky. Obsahuje dvě bonusové listy: Breaking News a The Big Score, které přidávají různorodé karty, od historických kouzel po výkonné karty podporující určité herní archetypy. Mechaniky jako „crime“ a „plot“ přinášejí nové strategie, kdy hráči mohou ovlivňovat hru zločinnými akty nebo plánováním karet na pozdější použití. Sada je bohatá na různé karty, což hráčům umožňuje zažít plnohodnotné a nepředvídatelné hry.

Balíček Outlaws of Thunder Junction Play booster obsahuje 14 karet a buď token/reklamní kartu, nebo uměleckou kartu. Každý balíček zahrnuje 5-6 běžných karet, 3 neobvyklé karty, a karty různých rarit, včetně vzácných a mytických vzácných. Můžete narazit i na speciální karty z bonusových listů Breaking News a The Big Score. Celkem sada nabízí 376 různých karet, přičemž mnohé z těch extra pocházejí z listu Breaking News.

Mechaniky v Outlaws of Thunder Junction

Crime

Mechanika „Crime“ ve hře Outlaws of Thunder Junction se aktivuje, když hráč použije kouzlo nebo schopnost, která cílí na soupeře nebo jeho karty. Za spáchání „zločinu“ hráč získává různé bonusy, jako je zdvojnásobení útoku nebo slevy na kouzla. Celkem existuje 26 karet s touto mechanikou, převážně v modré a černé barvě, což odpovídá zaměření draftového archetypu Dimir.

Plot

„Plot“ v Outlaws of Thunder Junction umožňuje hráčům odložit karty do exilu s možností pozdějšího hraní bez placení manového nákladu, avšak pouze v rychlosti kouzla. Tato mechanika je srovnatelná s předpovídáním z Kaldheimu a suspendací z Time Spiralu. Karty se exilují otevřeně, takže soupeř vidí, co chystáte. Celkem 38 karet v sadě využívá tuto mechaniku, především v modré, červené a zelené barvě, a podporuje tak draftové archetypy Simic a další.

Saddle

„Saddle“ ve hře Outlaws of Thunder Junction představuje nový typ bytostí, kterým jsou „mounts“ (jezdci). Tato schopnost se velmi podobá schopnosti „crew“ u vozidel, kdy aktivujete bytost tím, že tapnete libovolný počet svých bytostí s celkovou silou rovnající se nebo převyšující hodnotu „saddle“. Na rozdíl od vozidel, bytosti s „saddle“ jsou již samy o sobě bytosti, které mají schopnosti aktivované buď jejich osedláním nebo útokem ve stavu osedlání.

Spree

„Spree“ je klíčové slovo u některých instantních a kouzelných karet ve hře, které nabízí modální efekty podobně jako schopnost „escalate“. Karty se „spree“ mají dvě nebo tři dodatečné náklady, které můžete zaplatit pro různé efekty, a musíte zaplatit alespoň jeden dodatečný náklad, aby bylo možné kouzlo s „spree“ seslat. Celkem existuje 21 karet s touto mechanikou, rozložených rovnoměrně mezi barvy a rarity, s nejnižší zastoupením v zelené.

Archetypy

Outlaws of Thunder Junction obsahuje deset různých dvoubarevných archetypů, což je běžné pro většinu sad. Každý barevný pár má dva neobvyklé signposty (klíčové karty), které ukazují strategii daného archetypu.

  1. WU No Spells Cast Plot – Zaměřeno na strategie, které nevyžadují hrát karty z ruky.
  2. UB Crime Control – Využívá karty, které cílí na soupeře a jeho karty, aby „spáchaly zločin“.
  3. BR Outlaws – Agresivní balíček zaměřený na zločince a synergii s kartami, které je podporují.
  4. RG Ferocious – Podporuje bytosti s 4 nebo více silou, zaměřené na boj a útok.
  5. GW Mounts & Vehicles – Využívá schopnosti osedlat bytosti a interakce s vozidly.
  6. WB Attrition – Strategie založená na obětování bytostí pro získání výhody.
  7. UR Two or More Spells – Zaměřuje se na hraní více kouzel za kolo, podporuje rychlé a efektivní hraní.
  8. BG Recursion – Využívá karty z hřbitova a podporuje strategie založené na opětovném použití karet.
  9. RW Mercenary Aggro – Agresivní archetyp využívající žoldnéřské žetony a masové útoky.
  10. GU Big Mana Plot – Zaměřuje se na plánování a využití velkých kouzel s velkými slevami.

WU archetypu „No Spells Cast“ Plot v Outlaws of Thunder Junction jsou karty jako Jem Lightfoote, Sky Explorer a Wrangler of the Damned zaměřeny na využití kol, kdy z ruky nejsou sesílána žádná kouzla. Strategie zahrnuje plánování karet, používání dříve naplánovaných karet a držení many pro kouzla na rychlosti instantu. Tento archetyp upřednostňuje levné interakce na rychlosti instantu a plánovací kouzla, což vytváří jistou formu strategie s flash prvky.

UB Crime Control v Outlaws of Thunder Junction, karty jako Intimidation Campaign a Lazav, Familiar Stranger ocení vaše schopnosti zasahovat do hry soupeře. Tento archetyp se zaměřuje na „spáchání zločinu“, což je možné díky různým kouzelným kartám a schopnostem, které cílí na soupeře nebo jeho karty. Efektivní taktiky zahrnují odstraňovací kouzla, které cílí na něco a následně se nahradí novými kartami, a speciální země, jako je Soured Springs.

V BR Outlaws archetypu v Outlaws of Thunder Junction, karty jako At Knifepoint a Vial Smasher, Gleeful Grenadier jsou zaměřeny na využití co nejvíce zločinců. Tyto karty spolu dobře synergizují, a když je Vial Smasher ve hře, aktivuje At Knifepoint s každým zahraným zločincem. I když nemusíte v každém draftu získat obě karty, je stále dostatek zločinců pro sestavení agresivního balíčku. Nezapomeňte přidat také Outlaws‘ Fury, který je vylepšenou verzí Trumpet Blast pro tento typ balíčku.

V archetypu RG „Ferocious“ ve hře Outlaws of Thunder Junction, karty jako Cactusfolk Sureshot a Jolene, Plundering Pugilist upřednostňují bytosti s 4 nebo více silou. Typická strategie pro RG zahrnuje nasazování velkých bytostí, používání bojových kouzel a přímé útoky. Mezi důležité běžné karty patří Quilled Charger, Drover Grizzly a Giant Beaver, které mají 4 sílu a jsou klíčové pro tento archetyp.

V GW archetypu „Mounts & Vehicles“ ve hře Outlaws of Thunder Junction, karty jako Congregation Gryff a Miriam, Herd Whisperer zdůrazňují zaměření na boj s jezdci a vozidly. I když Miriam podporuje vozidla, ve hře jsou pouze tři vozidla: Luxurious Locomotive, Mobile Homestead a Unlicensed Hearse. Je důležité mít v balíčku dostatečný počet bytostí, ideálně 15 a více, aby tato strategie byla účinná.

V WB archetypu „Attrition“ ve hře Outlaws of Thunder Junction se zaměřujete na vyčerpání soupeře pomocí obětování bytostí pro získání výhody. Baron Bertram Graywater a Ruthless Lawbringer ocení bytosti, které jsou levné a snadno obětovatelné, jako jsou žoldnéřské žetony nebo bytosti s aktivacemi při smrti, jako Outlaw Medic a Nezumi Linkbreaker. Klíčem je najít rovnováhu mezi těmito bytostmi, místy pro oběti a silnými kartami jako jsou bomby a removal kouzla.

V UR archetypu „Two or More Spells“ ve hře Outlaws of Thunder Junction, Kraum, Violent Cacophony a Slick Sequence podporují hraní dvou a více kouzel během jednoho tahu. Efektivní strategie zahrnují plánování karet předem a hraní levných karet, ideálně takových, které přidávají další kartu do ruky (cantrip). Pro úspěch v tomto archetypu je klíčová rychlost karet a možnost dobíjení ruky. Slick Sequence je zvláště silná karta, která může působit jako 2-manové Electrolyze, když je správně využita.

V BG archetypu „Recursion“ ve hře Outlaws of Thunder Junction, Badlands Revival a Honest Rutstein představují základní strategii založenou na hodnotě a opětovném využití karet z hřbitova. BG archetyp je často zaměřen na delší hru, a tyto karty poskytují výjimečnou užitečnost. Honest Rutstein je podobný kartě Gravedigger, ale s lepšími statistikami a slevou na bytosti, zatímco Badlands Revival přidává další kartu do vaší hry z hřbitova. V tomto archetypu je také důležité mít silné odstraňovací kouzla, protože hry mohou trvat dlouho.

V RW archetypu „Mercenary Aggro“ v Outlaws of Thunder Junction, Ertha Jo, Frontier Mentor a Form a Posse podporují strategii, která se zaměřuje na široké rozšíření žoldnéřských žetonů. Tyto žetony se navzájem posilují a mohou být efektivně použity ve spojení s kartou Outlaws‘ Fury pro silné útoky. RW archetyp je tradičně jeden z nejagresivnějších v formátu.

V GU archetypu „Big Mana Plot“ v Outlaws of Thunder Junction, Doc Aurlock, Grizzled Genius a Make Your Own Luck se zaměřují na plánovací mechaniku. Doc Aurlock zlevňuje náklady na karty, zatímco Make Your Own Luck motivuje k vložení velkých kouzel pro maximální slevy. Tento archetyp často využívá splash jiných barev pro bomby a removal kouzla.

V sadě Outlaws of Thunder Junction je významný překryv mezi mechanikami, které zlepšují vzájemnou interakci různých archetypů:

  • Zločiny(Crime): Jsou klíčové pro UB, ale také důležité pro BR, kde některé bytosti zločinců přirozeně páchají zločiny, což zvyšuje interakci mezi těmito archetypy.
  • Plánování(Plot): Je zásadní pro WU, UR a GU, každý archetyp využívá tuto mechaniku k odkládání kouzel pro strategické účely.
  • Jezdci (Saddle): Převážně samostatná mechanika, ale každý balíček s bytostmi může využít mounty.
  • Žoldnéřské tokeny: Mají několik využití napříč archetypy, jsou zločinci pro téma BR, mohou dočasně poskytnout bytosti sílu 4+ pro RG, jsou další bytosti pro osedlání v GW a slouží jako oběť pro WB.

Hodně štěstí na vašem prerelase turnaji tento víkend.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Naše kamenná prodejna